مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس


چرا باید مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را جدی بگیریم ؟

هرچند اکثر مراجعه کنندگان نسبت به رعایت موارد مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس حساس هستند ، اما در پاره ای از موارد، مراجعه کنندگان ممکن است آنرا فراموش کنند و یا کم اهمیت بدانند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس از دو جهت برای ما حائز اهمیت است. اول آنکه احتمال ایجاد عوارض جانبی را به شدت کم می کند و دوم در اثر بخشی و عمر مفید بوتاکس بسیار موثر است. پس لازم است نهایت توجه را به این موارد داشته باشیم. در این مقاله به 6 نکته کلیدی که باید بعد از تزریق بوتاکس رعایت شود ، اشاره می گردد.

بعد از تزریق بوتاکس شما میتوانید بلافاصله فعالیتهای روزانه خود را انجام دهید و نیازی به استراحت در منزل نمیباشد.

البته یکسری فعالیت ها را نمیشود انجام داد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

تا ۵ ساعت بعد از تزریق بوتاکس سر خود را خم نکنید و دراز نکشید

این نکته یکی از کلیدی ترین نکات در مراقبت های بعد از بوتاکس است. خم کردن سر و دراز کشیدن ، ممکن است احتمال ایجاد عوارضی نظیر افتادگی در شما بیشتر شود. به همین دلیل برنامه انجام بوتاکس خود را به گونه ای تنظیم کنید که بعد از آن بلافاصله نیاز به خوابیدن نداشته باشید. همچنین نگاه کردن مستمر به موبایل و کامپیوتر ناخودآگاه باعث می شود سر خود را به سمت پایین خم کنیم. بنابراین ضروری است در صورت استفاده از موبایل و کامپیوتر ، سر خود را کاملا صاف نگه داریم.

تا 5 ساعت پس از تزریق بوتاکس صورت خود را نشویید

شستن صورت چه با آب سرد و چه با آب گرم پس از تزریق بوتاکس تا 5 ساعت نباید انجام شود. این امر ریسک عفونت را افزایش می دهد. پس از این 5 ساعت بهتر است تا حدود یک الی دو هفته ، صرفا صورت با آب سرد شسته شود. بطور کلی گرما تاثیر بوتاکس را کمتر می کند و بنابراین بهتر است در طی دوره اثرگذاری بوتاکس ، از تماس ناحیه تزریق بوتاکس با گرما نظیر باد گرم و یا آب گرم اجتناب شود.

تا یک الی دو هفته بعد از تزریق بوتاکس، محل آن را لمس نکنید و فشار ندهید

در صورت لمس و یا ایجاد فشار ناحیه تزریق بوتاکس، ممکن است بوتاکس تزریق شده در ناحیه تزریق منتشر شود و بدین ترتیب احتمال ایجاد عوارض پس از تزریق بوتاکس را افزایش می دهد.
استفاده از کلاه هایی که به ناحیه تزریق فشار وارد میکنند تا چند روز بعد از تزریق، ممنوع است.

حداقل به مدت 24 ساعت از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید

اگر ورزش بخشی از روتین روزانه شما است بهتر است به مدت حداقل 24 ساعت از انجام آن خودداری کنید زیرا فعالیتهای بدنی شدید و ورزش سبب افزایش جریان خون و بدنبال آن انتشار بوتاکس به سایر نواحی پوست میشود در نتیجه تاثیر بوتاکس کم شده و از طرفی ورزش ها  و فعالیت های سنگین  باعث ایجاد عوارض بعد از تزریق بوتاکس می شود. پس از انجام هرگونه فعالیت که باعث ایجاد فشار در عضلات ناحیه تزریق می شود به مدت حداقل 24 ساعت خودداری نمایید.

پس از تزریق بوتاکس از عضلات ناحیه تزریق استفاده کنید

اخم کردن و ابرو بالا انداختن تا 2 الی 4  ساعت بعد از تزریق بوتاکس، توصیه میشود چون باعث تاثیر بهتر بوتاکس خواهد شد.

پس از تزریق بوتاکس از قرارگرفتن در معرض نور شدید آفتاب خودداری کنید

بهتر است برای احتیاط به مدت حداقل 24 تا 48 ساعت  پس از تزریق بوتاکس در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.

گرما سبب افزایش جریان خون و بدنبال آن افزایش احتمال کبودی میشود.

همچنین توصیه میشود از سایر منابع تولید گرما از جمله سونا جکوزی دوش آب گرم و…هم خودداری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *